A megfelelő hőmérséklet és páratartalom nem csak a jó közérzet, de az egészség feltétele is. A túl alacsony hőmérséklet és a hideg falak a megfázásnak kedvezhetnek, ezzel szemben, ha túlságosan meleg van, akkor pulzusszámunk növekszik, elemben reakcióidőnk lassul, álmosak és kábák leszünk. A túl meleg vagy a túl hűvös hálószobai hőmérséklet a pihentető alvás ellensége, ezért erre is érdemes odafigyelnünk.

A páratartalom is igen fontos kérdés, mivel a túl száraz levegő irritálhatja nyálkahártyáinkat és csökken a felvett oxigén aránya, így gyengülhet az immunrendszerünk. A magas páratartalom viszont a penészesedésnek, illetve különböző gombák elszaporodásának, ezáltal az allergiák kialakulásának kedvez.

Az ideális nappali hőmérséklet 20-24 Celsius fok, az éjszakai pedig 19-21 Celsius fok körül mozog, míg a 40-60%-os páratartalom számít pont egészséges és komfortos középútnak.

A megfelelően hőszigetelt lakás jól tartja a hőt, így alacsonyabb energiabefektetéssel lehet elérni az ideális hőmérsékletet. A szellőztetés pedig nem jár különösebb hővesztéssel, mivel az átmelegedett falak könnyedén felmelegítik a beáramló friss levegőt.

Egy jó hozzászólás jó lenne

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük